GEBRUIKS- EN CONTRACTVOORWAARDEN
1. Inleiding
Deze Algemene Gebruiks- en Contractvoorwaarden (hierna de “Algemene Voorwaarden”) zijn van toepassing op elk gebruik van deze website www.hellotickets.nl (hierna de “website” of het “Portaal”) en op alle transacties die er via worden uitgevoerd. Samen met het aanbod, de prijs en de beschrijving van de diensten – te weten het beschikbaar stellen, door derde verkopers of door Hellotickets als officiële distributeur, van toegangskaarten en/of tickets of passen voor shows, evenementen en vrijetijds- en recreatieve activiteiten die via de website worden verkocht (hierna de “Diensten”) – en eventuele bijzondere voorwaarden of contracten van genoemde verkopers, regelen deze Algemene Voorwaarden de relatie tussen Hello Ticket, S.L. (Hellotickets) en de gebruikers van het Portaal (hierna de “GEBRUIKER”) en vormen zij samen de volledige overeenkomst tussen alle partijen.
Deze website is een marktplaats die onder meer een onlinedienst aanbiedt waarmee consumenten (i) de door leveranciers, distributeurs, ondernemers, handelaars of derde verkopers (hierna de ""Verkopers"") rechtstreeks aangeboden en verkochte Diensten kunnen bestellen, onverminderd het feit dat Hellotickets bij de beschikbaarstelling van genoemde tickets technische bemiddelingsdiensten verleent aan de GEBRUIKERS, en (ii) de door Hellotickets als officiële distributeur van derden aangeboden en verkochte Diensten kunnen bestellen.
Deze Algemene Voorwaarden blijven van kracht zolang zij op de website gepubliceerd staan en zijn van toepassing op GEBRUIKERS die onder meer geïnteresseerd zijn in de aankoop van de op het Portaal aangeboden Diensten.
Om enige relatie met Hellotickets en met de verschillende Verkopers te formaliseren, is het essentieel dat je onze Algemene Contractvoorwaarden aanvaardt. Laten we samen geweldige ervaringen beleven!
2. Identificatie van de partijen
Hello Ticket, S.L. (hierna “Hellotickets”), eigenaar van het portaal www.hellotickets.nl, is opgericht naar Spaans recht. Onze maatschappelijke zetel is Paseo de las Delicias 110, 7B, 28045 Madrid, en ons BTW-nummer is B87643680. We staan ingeschreven in het Handelsregister van Madrid, deel 35117, folio 120, sectie 8, blad M-631551.
Contact:
contact@hellotickets.com
657 762 372
Aan de andere kant staat de GEBRUIKER, dat wil zeggen iedere persoon die het Portaal bezoekt, of dit nu een Verkoper, Klant of gewone internetgebruiker is. Elk gebruik van het Portaal en elke aankoop van een Dienst impliceert noodzakelijkerwijs de onvoorwaardelijke aanvaarding door de GEBRUIKER van deze Algemene Voorwaarden, die bijgevolg van toepassing zijn en hun commerciële relatie met het Portaal regelen.
De GEBRUIKER verbindt zich ertoe deze Algemene Voorwaarden zorgvuldig te lezen wanneer hij het Portaal bezoekt en wordt uitgenodigd om ze te downloaden, af te drukken en een kopie te bewaren.
3. Doel en beschikbaarstelling van de Diensten
Hellotickets is via www.hellotickets.nl een platform dat Verkopers van Diensten verbindt met kopers (hierna ""KLANT/EN"") die deze willen aanschaffen. Simpel gezegd: wij zijn een tussenpersoon.
Deze Algemene Voorwaarden beogen de contractuele bepalingen vast te leggen betreffende de rechten en plichten van de Partijen bij het gebruik van het Portaal en alle aangeboden Diensten.
In dit kader wijzen we er uitdrukkelijk op dat Hellotickets, overeenkomstig de toepasselijke wetgeving, optreedt als ""aanbieder van onlinetussenhandelsdiensten"". Hellotickets fungeert dus slechts als technische tussenpersoon. Haar rol beperkt zich tot het beschikbaar stellen van de online markt waar Verkopers hun Aanbiedingen (het commerciële aanbod dat een Verkoper op de website plaatst met betrekking tot een Dienst) publiceren en tot het in contact brengen van deze Verkopers met de KLANTEN. De verkoop van Diensten aan de KLANTEN wordt beheerst door het betreffende verkoopcontract of de voorwaarden van elke Verkoper, die op de website als professionele verkoper wordt geïdentificeerd, zo nodig aangevuld door deze Algemene Voorwaarden. Het verkoop- of bijzondere voorwaardencontract inzake de beschikbaarstelling van tickets komt uitsluitend en rechtstreeks tot stand tussen de KLANT en de betreffende Verkoper.
Hellotickets is dus niet de eigenaar van de toegangskaarten of tickets die je op het Portaal ziet. Ze behoren toe aan en worden direct en uitsluitend verkocht door de Verkopers.
In dit verband heeft Hellotickets geen enkele controle over de uitvoering van de verkoop van de Diensten en grijpt zij niet in bij de transactie tussen Verkoper en KLANT. De Verkopers bepalen de prijzen en specificeren de beschrijvingen, functionaliteiten en kenmerken van de Diensten die zij op dit Portaal verkopen. Hellotickets ontvangt een vergoeding via de commissie op de verkoop van Diensten door de KLANTEN aan de Verkopers via het Portaal, of via het leveren van bovengenoemde technische bemiddelingsdiensten aan de GEBRUIKERS. Wanneer de beschikbaarstelling en aankoop van tickets deze technische bemiddelingsdienst omvat, wordt de GEBRUIKER hiervan vóór aankoop op de hoogte gesteld.
Dienovereenkomstig heeft Hellotickets geen zeggenschap over de beslissing van de Verkoper om een Dienst te accepteren of te weigeren, over de prijsstelling ervan, noch bemoeit zij zich met onderhandelingen of claims tussen Verkoper en KLANT. De contractuele relatie betreffende de levering van Diensten bestaat te allen tijde uitsluitend tussen Verkoper en diens KLANT (Portaalgebruiker). De Verkoper kan een dienst eenzijdig accepteren en/of annuleren op eigen risico en mag de verkoop niet buiten het Portaal om leiden, noch gebruikers daartoe aanzetten.
Behalve in geval van een technisch falen van de website of een toerekenbare tekortkoming van Hellotickets bij het beschikbaar stellen van de Diensten, is de Verkoper als enige verantwoordelijk voor de verkoop en uitvoering van de Diensten via deze website, evenals voor naleving van de toepasselijke wetgeving. De GEBRUIKER vrijwaart Hellotickets uitdrukkelijk voor onenigheid, schade, niet-conformiteit of claims die in zijn relatie met de Verkoper kunnen ontstaan. Evenzo vrijwaart de Verkoper Hellotickets voor elke aansprakelijkheid, claim of geschil voortvloeiend uit de door de Verkoper op het Portaal aangeboden en/of verkochte Diensten.
De aansprakelijkheid van de Verkoper kan in geen geval worden ingeroepen wegens niet-nakoming of gebrekkige nakoming van contractuele verplichtingen die aan de KLANT zijn toe te rekenen.
4. Registratieproces als KLANT
Registreren als KLANT is volledig gratis en gebeurt via zelfregistratie met het e-mailadres dat de KLANT bij het browsen op onze website opgeeft. Door een e-mailadres op te geven wordt een account aangemaakt die toegang biedt tot alle informatie over aangekochte producten of diensten zodra een aankoop is voltooid. Om je te registreren op ons Portaal en Diensten te kopen moet je meerderjarig zijn. De website is uitsluitend bedoeld voor personen die volgens de wet meerderjarig en handelingsbekwaam zijn. Minderjarigen zijn uitgesloten van het gebruik van deze website en mogen de aangeboden Diensten niet afnemen. Hellotickets behoudt zich het recht voor om accounts te verwijderen van GEBRUIKERS die, op verzoek van Hellotickets, niet kunnen aantonen meerderjarig te zijn, waarbij hun persoonsgegevens worden gewist.
Tijdens het registratieproces ben jij, als KLANT, als enige verantwoordelijk voor de ingevoerde gegevens. Je stemt ermee in om waarheidsgetrouwe, nauwkeurige en volledige informatie over je identiteit te verstrekken in de registratie-, aankoop- en verificatieformulieren en om deze actueel te houden, aangezien de echtheid en juistheid ervan jouw verantwoordelijkheid is en niet in strijd mogen zijn met rechten van derden of toepasselijke wetgeving. Jouw eerlijkheid helpt ons je de best mogelijke ervaring te bieden!
Om je gegevens te wijzigen of bij te werken, stuur je een e-mail naar contact@hellotickets.com. Zorg ervoor dat deze informatie, met name je e-mail, correct is om problemen te voorkomen.
Als je valse, onnauwkeurige of onvolledige gegevens verstrekt of als Hellotickets vermoedt dat de informatie niet authentiek is, kan Hellotickets op elk moment de toegang tot de website of een van haar diensten blokkeren.
Om de Dienst te kunnen leveren krijgt de Verkoper toegang tot de gegevens die je tijdens de aankoop van de Diensten hebt verstrekt.
5. Diensten en hun rangschikking
Alle informatie over de Diensten, zoals prijzen, kenmerken en beschrijvingen, is beschikbaar op de website en wordt in elk geval op het scherm weergegeven. De Verkopers distribueren hun respectieve aanbiedingen onder hun eigen controle en verantwoordelijkheid. De KLANT kiest, naar eigen behoefte, verantwoordelijkheid en oordeel, de Diensten van zijn bestelling. Na selectie van de Diensten en het invoeren van de identificatiegegevens verschijnt er een samenvatting van de bestelling met informatie over de gekozen Diensten, prijzen en aantallen.
Als exploitant van een onlineplatform handelt Hellotickets neutraal, duidelijk en transparant. Bij de rangschikking of plaatsing van Diensten op de website speelt geen kapitaalband of juridische afhankelijkheid met de Verkopers een rol.
Bovendien worden Verkopers en GEBRUIKERS geïnformeerd dat het criterium (algoritme) dat de rangschikking van Diensten op de website bepaalt willekeur is; dat wil zeggen, telkens wanneer een GEBRUIKER naar een dienst zoekt, toont de website verschillende Diensten uit het totale aanbod dat op dat moment beschikbaar is, en de selectie gebeurt willekeurig zodat alle Verkopers dezelfde kans hebben om in de niet-gepersonaliseerde zoekresultaten te verschijnen.
6. Aankoopproces van de Diensten
Om de via de website aangeboden Diensten te kopen kan de GEBRUIKER inloggen of, indien hij dat verkiest, doorgaan met de aankoop als “gast”. In beide gevallen moet hij de op het scherm weergegeven instructies volgen en de aankoop voltooien, wat tevens de onherroepelijke lezing en aanvaarding van deze Algemene Voorwaarden en, indien van toepassing, de bijzondere voorwaarden en het Privacybeleid van Hellotickets inhoudt. Besluit de GEBRUIKER op enig moment tijdens het aankoopproces in te loggen als “geïdentificeerde gebruiker”, dan kan hij zijn persoonlijke informatie inzien en zo nodig bijwerken.
Voor de aankoop van Diensten via deze website moet de GEBRUIKER bepaalde informatie verstrekken, zoals aangegeven op de betreffende schermen, zodat Hellotickets de GEBRUIKER correct kan identificeren.
Tijdens het aankoopproces moet de GEBRUIKER bepaalde persoonlijke gegevens invoeren (bijv. naam, achternaam, e-mail). Door een Dienst te kopen stemt de GEBRUIKER ermee in dat zijn contactgegevens en de inhoud van zijn aanvraag worden doorgestuurd naar de bij dit Portaal aangesloten Verkopers die de betreffende Dienst zullen leveren.
Het aankoopproces op het Portaal is eenvoudig en direct. Het verloopt als volgt:
- 1. Controleer eerst de beschikbaarheid van de Diensten voor het evenement, de show of de activiteit op de gewenste datum en tijd. Selecteer het aantal en type tickets en personaliseer andere opties zoals taal of afhaalpunt, indien van toepassing. De Verkoper kan persoonlijke gegevens van alle deelnemers en je e-mailadres nodig hebben.
- 2. Lees vóór betaling de precontractuele informatie van de gekozen Dienst zorgvuldig en controleer of alle deelnemers aan de vereisten voldoen (minimumleeftijd, dresscode). De Verkopers en organisatoren behouden zich het recht van toegang voor.
- 3. Kies vervolgens je voorkeursbetaalmethode uit de beschikbare opties op de website en voer de vereiste gegevens in op de betaalpagina. Afhankelijk van de geselecteerde optie kun je worden doorgestuurd naar een online betalingsplatform om de aankoop te voltooien.
- 4. Lees en accepteer vóór afronding van de aankoop deze Algemene Voorwaarden en het Privacybeleid.
- 5. Klik op [“BETALEN”] om de transactie af te ronden. Je ontvangt een bevestigingsmail met alle details van je aankoop. Ontvang je deze mail niet, dan kan dat te wijten zijn aan een tijdelijk netwerkprobleem of een foutief e-mailadres. Neem in dat geval contact met ons op via contact@hellotickets.com.
- 6. Controleer ten slotte de gegevens in de bevestigingsmail en neem bij fouten contact met ons op via contact@hellotickets.com. Het Customer Experience-team staat voor je klaar!
7. Betaalwijzen en veiligheid
Bij Hellotickets kun je 24/7 betalingen doen. De afschrijving vindt online plaats zodra we hebben gecontroleerd dat de verstrekte gegevens correct zijn. Je kunt betalen met kaart, PayPal, Google Pay, Apple Pay en andere opties.
Voor jouw veiligheid hebben we het antifraudesysteem Sift Science geïntegreerd, zodat alle transacties 100 % veilig zijn.
Heb je tegoed bij Hellotickets, dan kun je dat ook gebruiken voor betaling.
We behouden ons het recht voor om transacties om veiligheidsredenen vast te houden en de toegang tot de gekochte Diensten tijdelijk te beperken. Bij vermoeden van fraude informeren we de betrokken KLANTEN en kunnen aanvullende documenten worden opgevraagd. Hellotickets kan een transactie annuleren als de verstrekte gegevens niet kunnen worden geverifieerd.
We zijn niet aansprakelijk voor vertragingen in de levering van bestellingen als gevolg van het ontbreken van betalingsautorisatie.
De gekochte Dienst blijft niet eigendom van de KLANT totdat de volledige betaling succesvol is afgerond.
8. Prijs van de Diensten en van de technische bemiddelingsdienst
De prijs van de Diensten en van de technische bemiddelingsdienst is degene die op elk moment op het Portaal beschikbaar is. Servicekosten kunnen variëren afhankelijk van het type evenement, het soort ticket en de locatie.
GEBRUIKERS worden geïnformeerd dat Hellotickets de prijs van tickets voor Diensten van Verkopers niet vaststelt; dit doet de Verkoper zelf, waardoor die soms kan afwijken van de originele prijs van de organisator. Bovendien kan deze prijs, zoals aangegeven, ook de kosten van de technische bemiddelingsdienst van Hellotickets omvatten.
Alle prijzen op het Portaal zijn in euro en, tenzij anders vermeld, definitief. Dat betekent dat de prijzen inclusief btw of andere toepasselijke belastingen zijn. Je kent de uiteindelijke prijs, inclusief alle kosten, vóórdat je betaalt.
9. Levering van de Dienst
Je bestelling wordt verzonden naar het e-mailadres of mobiele nummer dat je tijdens de transactie hebt opgegeven, afhankelijk van het type evenement. Afhankelijk van het evenement kunnen tickets tot op de dag zelf worden verzonden.
Leveringsvormen:
- PDF: Je ontvangt een PDF-bestand of voucher met je tickets, die je op je mobiel kunt tonen of kunt afdrukken.
- QR-codes: Download ze direct op je mobiel zodat ze bij de ingang gescand kunnen worden. Afdrukken is niet nodig.
- Mobile Transfer: Mobiele tickets die via diverse platforms worden overgedragen, afhankelijk van de organisator. Toon de tickets op je mobiel om toegang te krijgen; afdrukken is niet nodig.
- Flash Seats: Beheerd door het AXS Flash Seats-platform. Een van de veiligste manieren om het stadion te betreden. Koppel de tickets aan je creditcard of gebruik de app.
- Registratie in apps van derden: Soms moet je je registreren of een derde-app downloaden om toegang te krijgen tot bepaalde tickets.
Om leveringsproblemen te voorkomen is het essentieel het formulier correct in te vullen, inclusief je e-mail. Hellotickets is niet verantwoordelijk voor mislukte leveringen als gevolg van door de KLANT verkeerd verstrekte gegevens. Als een aankoop daardoor niet kan worden geleverd, worden geen wijzigingen of terugbetalingen geaccepteerd.
10. Annuleringsbeleid evenement, show of activiteit. Herroeping
Nadat je de aankoop hebt voltooid en het evenement heeft plaatsgevonden, kunnen tickets niet worden geannuleerd, tenzij door de Verkoper toegestaan zoals hieronder beschreven.
Wordt het evenement verplaatst, dan moet de KLANT de instructies van de Verkoper of organisator volgen. Het ticket kan geldig blijven voor de nieuwe datum of worden omgewisseld voor een ander evenement van dezelfde organisator, zonder terugbetaling. Alleen als het uitgestelde evenement definitief wordt geannuleerd, betaalt de Verkoper het bedrag terug.
Bij annulering ontvangt de KLANT een informatieve e-mail en kan hij de terugbetaling regelen volgens de instructies in de mail.
Voor bepaalde activiteiten – waarover de KLANT tijdens het aankoopproces wordt geïnformeerd – kan annulering binnen een bepaalde termijn worden toegestaan. De annuleringsvoorwaarden staan vermeld in de beschrijving en op de voucher. Lees deze informatie zorgvuldig. Deze voorwaarden zijn van toepassing ongeacht het moment van boeken. Wordt op dezelfde dag geboekt en is annuleren binnen 24 uur niet toegestaan, dan kan er niet worden geannuleerd. Wanneer een activiteit niet-annuleerbaar is, zijn wijzigingen niet toegestaan.
Tickets voor sport- of muziekevenementen en concerten zijn niet onderhevig aan wijziging of terugbetaling.
Volgens de toepasselijke regelgeving valt de verkoop van Diensten die betrekking hebben op vrijetijdsactiviteiten met een specifieke datum of periode onder de wettelijke uitzonderingen op het herroepingsrecht. KLANTEN kunnen daarom niet herroepen.
Indien terugbetaling van toepassing is, moet je de tickets bewaren, aangezien deze soms moeten worden teruggestuurd naar de Verkoper of Hellotickets. In dat geval ontvang je een volledige terugbetaling of een tegoed voor een toekomstige aankoop, naar keuze van de KLANT (tenzij de wet een geldteruggave voorschrijft), zodra de tickets zijn geretourneerd.
11. Vervanging van Diensten
Als vanwege de Verkoper de gekochte tickets moeten worden vervangen en het geen annulering betreft, zal Hellotickets – volgens instructies van de Verkoper – de GEBRUIKER informeren en een vergelijkbare of betere Dienst aanbieden, rekening houdend met nabijheid en zicht op het evenement.
Beschikt de Verkoper niet over vergelijkbare of betere tickets of weiger je het nieuwe aanbod, dan vergoedt de Verkoper de volledige prijs van de oorspronkelijk gekochte tickets.
12. Verplichte gezondheidsmaatregelen
Om toegang te krijgen tot een evenement, rondleiding of activiteit moet je de gezondheids- en hygiëneregels volgen die door de nationale wetgeving of door de Verkoper zijn vastgesteld. Dit kan onder meer het verplicht dragen van een mondmasker, het tonen van een recente negatieve Covid-test of een volledig vaccinatiebewijs omvatten. We willen je een veilige ervaring bieden.
13. Intellectuele en industriële eigendom en onrechtmatige inhoud
Hellotickets garandeert dat het de nodige toestemming heeft om GEBRUIKERS toegang te bieden tot de op de website aangeboden Diensten.
Door deze Algemene Voorwaarden te aanvaarden erkent en accepteert de GEBRUIKER dat de intellectuele eigendomsrechten (inclusief exploitatierechten zoals wijziging, openbare communicatie, distributie en reproductie) van het Portaal, zijn componenten en de bijbehorende inhoud eigendom zijn van Hellotickets of aan haar zijn gelicentieerd. De GEBRUIKER ziet af van elk recht om deze te claimen. Exploitatie, distributie, wijziging, openbare communicatie of reproductie, geheel of gedeeltelijk, van het Portaal en zijn inhoud, op welke wijze dan ook, is verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hellotickets en vormt een inbreuk. De GEBRUIKER verbindt zich ertoe het Portaal en zijn inhoud zorgvuldig, correct en legaal te gebruiken en in het bijzonder om de genoemde rechten niet te schenden en het Portaal niet te gebruiken voor uitsluitend eigen privégebruik.
Merken, designs, grafische elementen, teksten, afbeeldingen, geluidsbestanden, foto’s, infographics, gebruikersinterface, thesaurus, indexeringssystemen, logo’s, slogans, animaties, video’s, softwareoplossingen en alle overige inhoud van het Portaal, met uitzondering van door Verkopers gepubliceerde inhoud, zijn het exclusieve intellectuele eigendom van Hellotickets of van degene die Hellotickets heeft gelicentieerd en mogen niet worden gereproduceerd, gekopieerd, verspreid, gebruikt of geëxploiteerd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hellotickets.
Hellotickets behoudt alle rechten voor en verleent GEBRUIKERS geen enkel recht, licentie of gebruiksautorisatie. Gebruik van het Portaal verleent geen enkele overdracht of licentie van intellectuele of industriële eigendomsrechten.
Daarnaast kunnen Verkopers bij het aanbieden van Diensten eigen content uploaden, zoals foto’s, merken, beschrijvende teksten, logo’s en ontwerpen, eigendom van henzelf of derden. De Verkoper garandeert dat hij alle intellectuele eigendomsrechten bezit of de vereiste vergunningen heeft voor gebruik. Hellotickets kan niet aansprakelijk worden gesteld voor inbreuk, aangezien het slechts een hostingprovider is voor door Verkopers geplaatste content.
Hellotickets is niet verantwoordelijk voor inhoud gepubliceerd door GEBRUIKERS of Verkopers. Hellotickets behoudt zich het recht voor om kennelijk illegale inhoud te verwijderen of ontoegankelijk te maken zodra deze is gemeld en/of als illegaal wordt beschouwd.
Meldingen van kennelijk illegale inhoud door een GEBRUIKER of derde moeten per e-mail worden gestuurd naar: contact@hellotickets.com.
De melding moet bevatten: (i) datum van melding; (ii) naam, achternaam of bedrijfsnaam en e-mail van melder en naam en adres van geadresseerde; (iii) beschrijving van de betwiste feiten en precieze locatie; (iv) redenen voor verwijdering met vermelding van wettelijke bepalingen; (v) kopie van correspondentie met de auteur of uitgever waaruit blijkt dat verwijdering is gevraagd of dat contact niet mogelijk was.
Als hostingprovider verbindt Hellotickets zich ertoe kennelijk illegale inhoud snel te verwijderen zodra zij hiervan kennis krijgt.
14. Reviews of meningen
Hellotickets biedt GEBRUIKERS die eerder Diensten op het Portaal hebben gekocht een Reviewservice om hun ervaring, mening en beoordeling te delen.
Gebruik en deelname aan deze service door minderjarigen (jonger dan 18 jaar) is uitdrukkelijk verboden.
In het kader van online reviews op het Portaal verbindt Hellotickets zich tot het verstrekken van nauwkeurige, duidelijke en transparante informatie over de publicatiemethoden en de verwerking van reviews. Hellotickets publiceert de datum van de review en eventuele updates.
Alle reviews zijn uitsluitend afkomstig van echte, geverifieerde KLANTEN die de betreffende Diensten hebben gekocht en al dan niet hebben genoten, zonder dat Hellotickets deze reviews vergoedt. De daadwerkelijke aankoop wordt vóór publicatie geverifieerd.
Om redelijke maatregelen te nemen om te controleren dat reviews afkomstig zijn van KLANTEN die Diensten hebben gekocht, kan de GEBRUIKER een review plaatsen nadat hij een e-mail ontvangt op het bij de aankoop opgegeven adres. Toegang tot de service vereist aanvaarding van deze voorwaarden.
De GEBRUIKER verklaart geen inhoud te verzenden die (i) onwaar of misleidend is, (ii) inbreuk maakt op intellectuele eigendoms-, privacy- of publiciteitsrechten van derden, (iii) wetten of regels schendt, (iv) deze voorwaarden of de goede zeden schendt, (v) lasterlijk, haatdragend, racistisch of bedreigend is, of (vi) politiek, seksistisch, discriminerend, pornografisch of gewelddadig is.
Alle reviews, notities, vragen en antwoorden worden vóór publicatie automatisch (via algoritmen) en handmatig gemodereerd om te controleren op naleving van de Spaanse wet en deze voorwaarden. Bij moderatie waarborgt Hellotickets de naleving van de LOPD-GDD en de AVG.
De GEBRUIKER is verantwoordelijk voor de door hem ingediende inhoud en garandeert dat hij de rechten bezit of toestemming heeft van alle personen die in de inhoud voorkomen. De inhoud wordt als openbaar en niet-vertrouwelijk beschouwd en kan vrij en kosteloos worden gebruikt door Hellotickets en de Verkopers.
De website toont alleen geverifieerde reviews. Deze doorlopen twee goedkeuringsfilters: een automatisch filter op basis van verboden woorden en een handmatig filter om te bevestigen dat de reviews betrekking hebben op Diensten.
Na goedkeuring worden reviews standaard weergegeven via het algoritme op basis van ""meest recent"".
De verantwoordelijkheid voor inhoud ligt bij de auteur. Hellotickets is niet aansprakelijk voor door GEBRUIKERS gepubliceerde inhoud, behoudens opzet of grove nalatigheid bij publicatie.
Geplaatste reviews blijven maximaal één jaar op het Portaal staan. Hellotickets kan content verwijderen wanneer de Dienst verouderd is of van de website wordt verwijderd.
Elke GEBRUIKER kan een probleem met een review melden via e-mail: contact@hellotickets.com.
Indien de melding gegrond is, kan Hellotickets een review verwijderen als deze (i) niet voldoet aan deze Algemene Voorwaarden of (ii) beledigende, lasterlijke, racistische of illegale inhoud bevat.
15. Uitschrijven als KLANT. Annulering van accounts van GEBRUIKER of Verkoper. Beëindiging
De KLANT kan zich te allen tijde vrijwillig uitschrijven door een e-mail te sturen naar: contact@hellotickets.com
Hellotickets zal vervolgens het account deactiveren en een bevestigingsmail sturen.
Hellotickets kan accounts van GEBRUIKERS opschorten of beëindigen of de bijbehorende diensten gedeeltelijk of geheel stopzetten indien de GEBRUIKER enige verplichting uit deze Algemene Voorwaarden schendt. Hellotickets zal de GEBRUIKER hiervan schriftelijk op de hoogte stellen via diens e-mail met de wettelijk vereiste opzegtermijn.
Wordt een Verkopersaccount geschorst of beëindigd, dan zal Hellotickets de Verkoper hiervan vooraf of gelijktijdig op de hoogte stellen, met motivatie. Bij beëindiging wordt ten minste dertig (30) dagen van tevoren een gemotiveerde kennisgeving verzonden.
16. Bescherming van persoonsgegevens
Jouw privacy is essentieel voor ons. Daarom moeten alle KLANTEN ons Privacybeleid lezen en accepteren om te begrijpen hoe Hellotickets hun persoonlijke gegevens beschermt, verzamelt en gebruikt.
In overeenstemming met VERORDENING (EU) 2016/679 (AVG) en de Spaanse Organieke Wet 3/2018 wordt alle persoonlijke informatie die tijdens het gebruik van de app wordt verstrekt verwerkt volgens ons Privacybeleid, dat GEBRUIKERS moeten lezen en, indien van toepassing, accepteren of toestemming voor geven.
17. Klantenservice en klachtenafhandeling
We hebben een Klantenservice beschikbaar via contact@hellotickets.com, bereikbaar op elk moment.
GEBRUIKERS kunnen hier vragen, klachten en suggesties indienen en klachten met betrekking tot het gebruik of de werking van het Portaal en de door Hellotickets rechtstreeks verkochte Diensten.
Hellotickets beantwoordt klachten zo snel mogelijk en uiterlijk binnen één maand voor Diensten die direct door Hellotickets worden verkocht.
Als de GEBRUIKER meent dat zijn rechten zijn geschonden, verzoeken wij hem dit via de genoemde kanalen te melden. Hellotickets zal de situatie onderzoeken en eventuele nodige maatregelen nemen zonder daarmee aansprakelijkheid te erkennen.
Bij geschillen over Diensten van Verkopers moet de KLANT een incident openen met de reden van de klacht, zodat de Verkoper deze kan afhandelen. Reageert de Verkoper binnen vijftien (15) werkdagen niet, kan Hellotickets vrijwillig mediation aanbieden zonder aansprakelijkheid op zich te nemen. Zowel KLANT als Verkoper kunnen op elk moment afzien van de mediation en naar de bevoegde rechtbank stappen.
18. Algemene bepalingen
Hellotickets kan deze Algemene Voorwaarden te allen tijde wijzigen conform toepasselijke regelgeving, bijvoorbeeld om de gebruikerservaring te verbeteren of wijzigingen in wetgeving door te voeren. Wijzigingen worden duidelijk en vooraf aan de GEBRUIKERS meegedeeld en brengen geen extra kosten mee. GEBRUIKERS die niet akkoord gaan, kunnen kosteloos het contract beëindigen en zich uitschrijven van het Portaal.
Hellotickets, de Verkoper of de organisator kunnen via e-mail contact met je opnemen op het adres dat je bij registratie of aankoop hebt opgegeven.
19. Garanties en aansprakelijkheden
De KLANT en Hellotickets verklaren alle toepasselijke wetgeving na te leven.
Het Portaal wordt aangeboden “zoals het is”, zonder enige expliciete of impliciete garantie.
Verkopers zijn exclusief verantwoordelijk voor de commerciële en wettelijke garanties die gelden voor de verkoop van hun Diensten.
Elke GEBRUIKER verbindt zich ertoe de openbare orde niet te verstoren, de wetgeving na te leven, de rechten van derden te respecteren en deze Algemene Voorwaarden te volgen. Partijen verbinden zich er onder meer toe om (i) loyaal en legaal te handelen, (ii) het Portaal te gebruiken zoals beschreven, (iii) de privacy van derden te respecteren, (iv) intellectuele eigendomsrechten van Hellotickets en GEBRUIKERS te respecteren, (v) geen geautomatiseerde gegevenssystemen aan te vallen, en (vi) geen beledigende, racistische, xenofobe, revisionistische, pedofiele of haatdragende berichten te verspreiden.
Indien een bevoegde rechtbank oordeelt dat een clausule ongeldig of onafdwingbaar is, zal Hellotickets deze aanpassen zodat deze geldig is, zonder de geldigheid van de overige clausules aan te tasten.
20. Toepasselijk recht en geschiloplossing
Deze Algemene Voorwaarden worden beheerst door Spaans recht.
Bij geschillen over interpretatie, uitvoering of beëindiging van deze voorwaarden zullen partijen proberen het geschil in der minne te schikken. Lukt dat niet, dan kan vrijwillige mediation worden voorgesteld. Beide partijen kunnen hiervan afzien of zich terugtrekken. Mislukt de mediation of wordt deze niet overwogen, dan wordt het geschil voorgelegd aan de bevoegde rechtbank.
Conform Art. 14.1 van Verordening (EU) 524/2013 stelt de Europese Commissie een platform voor online geschiloplossing ter beschikking via:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
Je kunt ook terecht op:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=ES
Volgens Wet 7/2017 over alternatieve geschiloplossing in consumentenzaken is de lijst van erkende instanties beschikbaar op:
https://cec.consumo.gob.es/CEC/consultasReclamaciones/comoReclamar/viaExtrajudicial/ral/entidadesAcreditadas.htm
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2
Bij geschillen over de toepassing of interpretatie van deze Algemene Voorwaarden onderwerpen de Partijen zich aan de volgens de wet territoriaal bevoegde Spaanse rechtbanken.